Ontbijt steeds relevanter in de horeca

Auteur: Yonne van Geene
KHN 3 april 2019
Ontbijt steeds relevanter in de horeca

Er wordt in Nederland steeds vaker buiten de deur ontbeten en naar verwachting zal dit in de komende jaren alleen maar meer worden. KHN laat zien dat 46 procent van de horecaondernemers de trend opmerkt en erop inspeelt, zo lezen we op khn.nl.

De reden dat consumenten steeds vaker buiten de deur ontbijten is voornamelijk gemak. Mensen worden steeds drukker, dus er moet zoveel mogelijk tijd worden bespaard. In veel landen is het ontbijtconcept al veel gewoner, maar in Nederland is het nog geen routine om ontbijt aan te bieden in horecagelegenheden.

Aanbod

Grardie Akkerhuis, eigenaar van lunchroom Lebkov and Sons, legt aan KHN uit dat koffie een van de belangrijkste onderdelen van de ontbijtservice is. "Verder hoeft het ontbijt zelf niet zo ingewikkeld te zijn, houd het vooral simpel. Zorg voor goede producten en dat het er leuk uitziet."

Overig nieuws