Promotie of antireclame?

24 februari 2016 |
Promotie of antireclame?<

Het kan de oplettende B&B-eigenaar niet zijn ontgaan, het nieuwe tv-seizoen van Bed & Breakfast op Omroep Max is van start gegaan. Even
kort; drie stellen logeren in elkaars B&B om die vervolgens te beoordelen. Voor de kijker niet alleen een informatief, maar ook een vermakelijk programma. De soms ongezouten kritiek op elkaars B&B zorgt regelmatig voor wrijving bij de eigenaren en leedvermaak bij de kijker.

Risico voor de eigenaar
Je kunt je afvragen wat het doel is van het programma. Hoewel publiciteit een goede reden voor de deelnemers is om mee te doen, lopen ze het risico dat hun B&B tot de grond afgebrand wordt door de negatieve ervaringen van de andere eigenaren. Deze ervaringen worden beïnvloed door de 'wil om te winnen'. Met regelmaat wordt er geneuzeld over kleine 'gebreken', die een normale gast niet op zouden vallen of voor lief neemt.

Appels met peren
De kijker krijgt een kijkje in de keuken van de B&B-eigenaren, maar geen objectief oordeel over de kwaliteit van de verschillende B&B's. Met grote regelmaat worden appels met peren vergeleken. Niet alleen passen de gasten niet bij het type Bed & Breakfast waar ze moeten verblijven, ook vallen de verschillende locaties niet altijd in dezelfde prijscategorie.

Jammer! Het op de kaart zetten van Bed & Breakfast Nederland is een mooi initiatief, mijn inziens op deze manier een gemiste kans. Een objectieve beoordeling van de verschillende B&B's in Nederland had waarschijnlijk voor minder leedvermaak bij de kijker gezorgd, wel voor meer positieve promotie en vraag naar B&B overnachtingen.

Jammer of niet, in het programma wordt wel duidelijk waarom een overnachting in een B&B een goed idee is. De eigenaren zijn allemaal even enthousiast, werken vanuit hun hart en delen met liefde hun plek. Een warm welkom voor elke gast!

Marleen Brekelmans




 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

OTA's Internationaal
Serieuze aanklacht tegen Booking.com en Expedia

De Deense boekingssite Nustay heeft een klacht ingediend bij de Europese mededingingsautoriteiten tegen concurrenten Booking.com en Expedia. Deze twee bedrijven zouden volgens de Denen op systematische wijze de concurrentie op de markt beperken, met verregaande gevolgen voor zowel de consument als d...

Events Rotterdam
Ruimte voor startups, scale-ups en innovatie tijdens Gastvrij Rotterdam

Gastvrij Rotterdam en Horecaplatform HorecaNetwerk.nl bundelen hun krachten met het Horeca Netwerk Meet-Up Paviljoen. Dit paviljoen biedt startups, scale-ups en andere aanbieders van leuke, relevante en innovatieve producten voor de horeca de kans zich te presenteren tijdens de driedaagse horecavakb...

Achtergronden
Op deze manier houd je je aan de privacyregels in je hotel

Ben jij bang om ongastvrij te zijn als je je aan privacyregels houdt? Denk jij dat het een enorme rompslomp is om de privacy in je hotel op orde te krijgen? Heb je geen idee waar en hoe je moet beginnen? Lees dan vooral even verder, want we hebben een aantal bruikbare tips voor je. Het zorgvuldi...

Wet- en regelgeving Horeca & Recht
Niet alleen de lakens worden (wit)gewassen in Amsterdams hotel

Als je een exploitatie- of DHW-vergunning aanvraagt, controleert het bestuursorgaan onder andere je ‘integriteit’. Als hij daaraan twijfelt, is er misschien wel een reden om je aanvraag af te wijzen. Voor de zekerheid kan het bestuursorgaan je aanvraag ter controle doorsturen naar het La...

Hotelketens Achtergronden
Invast Hotels - Nederlandse Hotelsteden Index 2019: Amsterdam aan kop, Amersfoort verrassend derde

In het grootste gedeelte van de steden wordt een bezettingsgraad tussen 75% en 80% behaald. Verder is opmerkelijk dat Amersfoort een relatief hoge bezettingsgraad heeft behaald in 2018. In de volgende grafiek wordt de gemiddelde kamerprijs weergegeven. Hiermee wordt duidelijk dat hoewel Amersfoort e...

Economie Toerisme
Aantal overnachtingen in eerste kwartaal toegenomen

Het aantal overnachtingen in de Nederlandse logiesaccommodaties bedroeg in het eerste kwartaal van dit jaar 18,3 miljoen. Dat is bijna de helft meer (46 procent) dan in dezelfde periode in 2012, toen 12,6 miljoen gasten in de logiesaccommodaties verbleven. Door de toename van het aantal hotelovernac...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Columns B&B Logement No5
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: