Promotie of antireclame?

24 februari 2016 |
Promotie of antireclame?<

Het kan de oplettende B&B-eigenaar niet zijn ontgaan, het nieuwe tv-seizoen van Bed & Breakfast op Omroep Max is van start gegaan. Even
kort; drie stellen logeren in elkaars B&B om die vervolgens te beoordelen. Voor de kijker niet alleen een informatief, maar ook een vermakelijk programma. De soms ongezouten kritiek op elkaars B&B zorgt regelmatig voor wrijving bij de eigenaren en leedvermaak bij de kijker.

Risico voor de eigenaar
Je kunt je afvragen wat het doel is van het programma. Hoewel publiciteit een goede reden voor de deelnemers is om mee te doen, lopen ze het risico dat hun B&B tot de grond afgebrand wordt door de negatieve ervaringen van de andere eigenaren. Deze ervaringen worden beïnvloed door de 'wil om te winnen'. Met regelmaat wordt er geneuzeld over kleine 'gebreken', die een normale gast niet op zouden vallen of voor lief neemt.

Appels met peren
De kijker krijgt een kijkje in de keuken van de B&B-eigenaren, maar geen objectief oordeel over de kwaliteit van de verschillende B&B's. Met grote regelmaat worden appels met peren vergeleken. Niet alleen passen de gasten niet bij het type Bed & Breakfast waar ze moeten verblijven, ook vallen de verschillende locaties niet altijd in dezelfde prijscategorie.

Jammer! Het op de kaart zetten van Bed & Breakfast Nederland is een mooi initiatief, mijn inziens op deze manier een gemiste kans. Een objectieve beoordeling van de verschillende B&B's in Nederland had waarschijnlijk voor minder leedvermaak bij de kijker gezorgd, wel voor meer positieve promotie en vraag naar B&B overnachtingen.

Jammer of niet, in het programma wordt wel duidelijk waarom een overnachting in een B&B een goed idee is. De eigenaren zijn allemaal even enthousiast, werken vanuit hun hart en delen met liefde hun plek. Een warm welkom voor elke gast!

Marleen Brekelmans




 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Tech Advertorial
Een goede betaalervaring is essentieel voor u en uw gasten

Pinbetalingen zijn al jaren in opmars. De ontwikkeling van contactloos betalen heeft dit nog verder versterkt. Ook de horecaondernemers profiteren meer en meer van de gemakken van digitaal afrekenen. Wij vragen ons af welke ontwikkelingen relevant zijn voor horecaondernemers. Hoe willen toekomstige ...

Events
Bezoek Gastvrij Rotterdam 2019

De zevende editie van horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam vindt plaats van maandag 23 t/m 25 september 2019 in Rotterdam Ahoy. Naar verwachting zullen ruim 450 exposanten meer dan 15.000 ondernemers en managers uit de horeca verwelkomen op hun stand. Het toonaangevende gastronomische platform voor ...

Hilton Achtergronden
Hotels in 2119: moon-walken op de maan

Tripjes door het universum en gepersonaliseerde hotelkamers waar je je direct in een andere wereld begeeft, van jungle tot aan uitgestrekte berglandschappen. Dat kan straks in de toekomst. Hilton presenteerde, naar aanleiding van haar 100-jarig bestaan, dé toekomsttrends in de reis- en horeca...

Economie Achtergronden
CBS: consumptie huishoudens bijna 2 procent hoger

Consumenten hebben in april 1,8 procent meer besteed dan in april 2018, meldt het CBS. De groei is hoger dan in de voorgaande drie maanden. Consumenten hebben in april 2019 vooral meer aan woninginrichting en huishoudelijke apparaten besteed. Volgens de CBS Consumptieradar zijn de omstandigheden ...

Interview Longread
"B&B-gasten zijn helemaal niet zo leuk"

Aan de rand van Winterswijk, direct aan de Duitse grens, vind je hotel-restaurant Nieuw Beusink. Het centrum van het dorp is binnen tien minuten fietsen te bereiken, maar je waant je in het buitengebied. Het groen komt je van alle kanten tegemoet, net als de geuren die uit de keuken opstijgen. Nieuw...

OTA's Internationaal
Serieuze aanklacht tegen Booking.com en Expedia

De Deense boekingssite Nustay heeft een klacht ingediend bij de Europese mededingingsautoriteiten tegen concurrenten Booking.com en Expedia. Deze twee bedrijven zouden volgens de Denen op systematische wijze de concurrentie op de markt beperken, met verregaande gevolgen voor zowel de consument als d...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Columns B&B Logement No5
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: