Reizigers willen vaker kunnen sporten in hotel

29 januari 2019 | Thijs Jacobs

Zowel zakenmensen als vrijetijdsreizigers willen steeds vaker hun gezonde levensstijl aanhouden wanneer ze overnachten in een hotel. Dat blijkt uit een onderzoek van AccorHotels en databedrijf DAN DNA. Ze vroegen aan 2.572 reizigers uit de Benelux op basis van welke factoren ze een hotel kiezen. De mogelijkheid van sporten in een hotel – zoals een in-house fitness, gym in de buurt of via oefeningen in hun hotelkamer – beïnvloedt de hotelkeuze van 18% van de toeristen en  een derde van de zakenreizigers.

Gezondheidsaspecten van steeds groter belang

Naast een ideale ligging, een comfortabel bed en een goede prijs-kwaliteitverhouding, geven ook fitnessmogelijkheden en gezonde maaltijden steeds vaker de doorslag. Dat komt doordat 67% van de zakelijke klanten en 65% van vrijetijdsreizigers de afgelopen twee jaar naar eigen zeggen een gezondere levensstijl is gaan aanhouden. Dat vertaalt zich in 72% van de zakelijke en 63% van de vrijetijdsreizigers die momenteel minstens één sport beoefent. Die gezonde gewoontes zetten ze graag door wanneer ze verblijven in een hotel.

Zo geeft 42% van de zakelijke klanten aan te sporten in het hotel en werkt 21% tijdens zijn hotelverblijf aan zijn conditie op een externe locatie. Voor vrijetijdsgasten ligt dit tweede percentage op 10%. Opvallend is dat de wil om te sporten bij beide groepen zo hoog ligt dat respectievelijk 26% en 15% van hen bereid is 5 à 15 euro per nacht extra neer te leggen voor indoor fitnessmogelijkheden.

Loopband binnen de hotelmuren het populairst

Alle sportende hotelgasten, ongeacht of ze overnachten voor zaken of op vakantie zijn, werken zich het vaakst in het zweet op de loopband. Sporten op de crosstrainer en heffen met gewichten zijn ook favoriet. Verder wint bij zakelijke reizigers ook sporten op de hotelkamer aan populariteit. Maar liefst 21% stretcht, 20% waagt zich aan push-ups en 18% aan sit-ups. AccorHotels heeft een aantal tips voor zijn sportieve gasten met deze tien fitnessoefeningen en workouts voor op de hotelkamer..

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden Tech
E-mailmarketing: gouden marketinginstrument voor de horeca

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Opening Bed&Breakfast
Amersfoortse lunchroomeigenaar gaat B&B openen

Eén van de meest uitgesproken horecaondernemers in Amersfoort, Dirk-Jan Stip van lunchzaak Coffee Corazon, gaat een B&B openen. Volgens hem sluit het huidige hotelaanbod niet aan bij het karakter van de stad. “De binnenstad van Amersfoort is zo leuk en gezellig, zo uniek… Maa...

Columns Blog
Column: B&B-eigenaar zijn is een solistisch beroep

Misschien had ik vier jaar geleden toch wel een iets te romantisch beeld van het runnen van een B&B. Ik zou vooral veel vrijheid hebben om mijn eigen werk te organiseren en stiekem vertaalde ik dat ook wel naar het hebben van veel vrije tijd. Zo zou ik eindelijk tijd hebben om te tuinieren. Een ...

Economie Duurzaamheid Ondernemen
Overheid biedt circulaire ondernemers hulp

Ondernemers die werk maken van een economie zonder afval en vol goede ideeën zitten, krijgen extra hulp bij de uitvoering van hun plannen. Deze hulp moet ervoor zorgen dat circulaire ondernemers sneller doorbreken. Hiervoor slaan de ov...

Achtergronden Advertorial
Teaching Hotel Château Bethlehem: een unieke leeromgeving

‘Wakker worden in een unieke praktische trainingsomgeving’, wat betekent dat? Teaching Hotel Château Bethlehem wordt gerund door studenten. Zij vervullen de rol van gastheer, gastvrouw èn manager. Blycolin interviewde directeur Harpert van Seggelen over dit unieke kasteelhot...

Columns Interview Longread
Etiquette-misser: ''Ga er nooit vanuit dat de heer betaalt''

Anne-Marie van Leggelo is expert op het gebied van etiquette. Ze brengt ons graag de fijne kneepjes van haar vak bij. Dit keer behandelen we het onderwerp ‘omgangsvormen en upselling’. Lastige materie, want je begeeft je op glad ijs, waarbij je etiquette en commercie op een fijne manier ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: