Vier redenen waarom Instagram belangrijk is voor jouw bed & breakfast

16 mei 2017 | Roy Spijker

Online aanwezigheid is belangrijk, ook voor een bed & breakfast. Zelfs met een kleine B&B is het nog mogelijk om online groots te presteren. Want hoe actiever je op sociale media bent, hoe betrokkener de gast zich zal voelen met je bed & breakfast.

Instagram is een van die sociale media. Vorige week gaven we al zeven fotografietips om je online boekingen een boost te geven. Instagram is online kanaal waar foto's en video's een grote rol spelen. Het platform is een van het meest gemakkelijke social mediakanalen dat ingezet kan worden om de betrokkenheid met de gast te vergroten.

Dit zijn vier veelgestelde vragen over Instagram: 

1. Hoe kan Instagram mij helpen om online zichtbaarheid te vergroten?
De afgelopen paar jaar is Instagram uitgegroeid tot een van de grootste social media-platforms te wereld. Met name reizigers maken veel gebruik van Instagram. Als kleine bed and breakfast kun je Instagram inzetten om de unieke aspecten van jouw locatie en de omgeving te promoten als geheel. Gebruik een specifieke hashtag bij al je berichten, maar motiveer ook gasten om deze hashtag te gebruiken. Ook een leuke tip: ontwerp een fotospot die ideaal is voor 'selfies'.

2. Waarom is Instagram een effectieve marketingtool voor b&b's?
Instagram is belangrijk voor een bed & breakfast, omdat het je de mogelijk biedt om foto's en video's te laten zien van jouw property en van de bestemming waar deze in ligt. Veel mensen gebruiken Instagram om reisinspiratie op te doen, en ze vinden het fantastisch om afbeeldingen te zien van de mooiste locaties ter wereld. Je eigen gasten kunnen jouw bed & breakfast promoten door een officiële hashtag te gebruiken. Met een eigen Instagram-profiel kan je nieuwe gasten aantrekken, maar ook aan oude gasten laten zien wat er op dit moment speelt in jouw B&B. Zo vergroot je de betrokkenheid.

3. Hoe kan ik Instagram inzetten om mijn kamers te verhuren?
Instagram is het best in te zetten om het verhaal dat jij met jouw bed and breakfast wil vertellen. Gasten krijgen door het volgen van jouw Instagram-account een unieke inkijk in wat er zich dagelijks afspeelt op je B&B. Laat een foto zien van het ontbijt dat je iedere morgen maakt of van de persoon die gasten incheckt als ze arriveren. In de beschrijvingen van deze foto's kun je het hebben over aankomende acties of arrangementen die via de website zijn te boeken.

4. Waar moet de focus liggen op mijn Instagram-profiel?
Jouw Instagram-profiel moet het verhaal verhaal vertellen van jouw merk, maar ook potentiële gasten ervan overtuigen dat ze bij jou moeten boeken. Focus je daarom op de unieke kenmerken van jouw B&B en vertel het verhaal hierachter. Vertel persoonlijke informatie over de personen die werkzaam zijn in jouw property of vertel een anekdote over de regio waarin de B&B zich bevindt. De Instagrampagina moet reizigers inspireren om te gaan reizen naar het gebied waar jouw bed & breakfast in ligt en moet er uiteindelijk voor zorgen dat deze reizigers bij jou gaan boeken. Zet je eigen authenticiteit en 'unique selling points' in om diegenen te bereiken die graag alles van de wereld willen zien.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Overig nieuws

Columns Blog
Column: lang leve Google

Afgelopen week hadden wij gasten die graag een veganistisch ontbijt wilden. Oei, daar moet je je toch even in verdiepen. Een half uurtje googelen op internet doet echter wonderen. En uiteindelijk bleek het ook nog eens mee te vallen. De appeltaartjes die bij aankomst altijd klaarstaan konden met een...

Achtergronden Tech
Gen Z: sociale media belangrijkste inspiratiebron voor vakantiebestemming

Er wordt veel gespeculeerd over Generatie Z en het gebruik van sociale media. Zijn Gen Z’ers het al zat? Delen ze nog steeds content? Zijn ze echt zo afhankelijk van influencers? Nieuw onderzoek van Booking.com wijst uit dat, alhoewel Gen Z-reizigers visueel ingesteld zijn, hun vakantiekeuzes ...

Events Achtergronden
Mindervalidenhotel op Zwarte Cross

Het wordt dit jaar voor 20 tot 25 mindervaliden mogelijk om de Zwarte Cross maximaal te beleven. De 33-jarige Rick Brink uit Hardenberg is maandag 17 juni in het KRO-NCRV programma Minister van Gehandicaptenzaken verkozen tot de eerste minister van Gehandicaptenzaken van Nederland en zal MIVA Las Ve...

Economie Achtergronden
Prijzen hotels, restaurants en voedingsmiddelen in Nederland hoger dan Europees gemiddelde

Van de vijf meestbezochte vakantielanden is Spanje het voordeligst voor vakantiegangers die zelf de boodschappen doen. In Spanje zijn de prijzen voor voeding 4 procent lager dan gemiddeld in de Europese Unie. In Nederland liggen deze prijzen 1,1 procent boven dit gemiddelde. Dat meldt het CBS op bas...

Achtergronden
Hospitality-terminologie: wat is een aparthotel eigenlijk?

Wat is een aparthotel? Er zijn tegenwoordig veel verschillende soorten accommodaties te boeken via de welbekende OTA's en andere kanalen. Natuurlijk is de klassieke hotelkamer er daar één van, maar niet alleen gezinnen weten hun weg naar aparthotels te vinden, maar ook zakelijke re...

Achtergronden Financieel
Startende ondernemer in de horeca: is de btw-aangifte al vakantieklaar?

De zomervakantie is in een deel van Nederland officieel gestart. Ook veel startende ondernemers gaan er binnenkort tussenuit. Voor hen is het belangrijk om naast alle vakantievoorbereidingen ook te zorgen dat zij uiterlijk woensdag 31 juli de btw-aangifte en -betaling over het tweede kwartaal indien...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Lees Nu
Columns B&B Logement No5
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: