Vier redenen waarom Instagram belangrijk is voor jouw bed & breakfast

16 mei 2017 | Roy Spijker

Online aanwezigheid is belangrijk, ook voor een bed & breakfast. Zelfs met een kleine B&B is het nog mogelijk om online groots te presteren. Want hoe actiever je op sociale media bent, hoe betrokkener de gast zich zal voelen met je bed & breakfast.

Instagram is een van die sociale media. Vorige week gaven we al zeven fotografietips om je online boekingen een boost te geven. Instagram is online kanaal waar foto's en video's een grote rol spelen. Het platform is een van het meest gemakkelijke social mediakanalen dat ingezet kan worden om de betrokkenheid met de gast te vergroten.

Dit zijn vier veelgestelde vragen over Instagram: 

1. Hoe kan Instagram mij helpen om online zichtbaarheid te vergroten?
De afgelopen paar jaar is Instagram uitgegroeid tot een van de grootste social media-platforms te wereld. Met name reizigers maken veel gebruik van Instagram. Als kleine bed and breakfast kun je Instagram inzetten om de unieke aspecten van jouw locatie en de omgeving te promoten als geheel. Gebruik een specifieke hashtag bij al je berichten, maar motiveer ook gasten om deze hashtag te gebruiken. Ook een leuke tip: ontwerp een fotospot die ideaal is voor 'selfies'.

2. Waarom is Instagram een effectieve marketingtool voor b&b's?
Instagram is belangrijk voor een bed & breakfast, omdat het je de mogelijk biedt om foto's en video's te laten zien van jouw property en van de bestemming waar deze in ligt. Veel mensen gebruiken Instagram om reisinspiratie op te doen, en ze vinden het fantastisch om afbeeldingen te zien van de mooiste locaties ter wereld. Je eigen gasten kunnen jouw bed & breakfast promoten door een officiële hashtag te gebruiken. Met een eigen Instagram-profiel kan je nieuwe gasten aantrekken, maar ook aan oude gasten laten zien wat er op dit moment speelt in jouw B&B. Zo vergroot je de betrokkenheid.

3. Hoe kan ik Instagram inzetten om mijn kamers te verhuren?
Instagram is het best in te zetten om het verhaal dat jij met jouw bed and breakfast wil vertellen. Gasten krijgen door het volgen van jouw Instagram-account een unieke inkijk in wat er zich dagelijks afspeelt op je B&B. Laat een foto zien van het ontbijt dat je iedere morgen maakt of van de persoon die gasten incheckt als ze arriveren. In de beschrijvingen van deze foto's kun je het hebben over aankomende acties of arrangementen die via de website zijn te boeken.

4. Waar moet de focus liggen op mijn Instagram-profiel?
Jouw Instagram-profiel moet het verhaal verhaal vertellen van jouw merk, maar ook potentiële gasten ervan overtuigen dat ze bij jou moeten boeken. Focus je daarom op de unieke kenmerken van jouw B&B en vertel het verhaal hierachter. Vertel persoonlijke informatie over de personen die werkzaam zijn in jouw property of vertel een anekdote over de regio waarin de B&B zich bevindt. De Instagrampagina moet reizigers inspireren om te gaan reizen naar het gebied waar jouw bed & breakfast in ligt en moet er uiteindelijk voor zorgen dat deze reizigers bij jou gaan boeken. Zet je eigen authenticiteit en 'unique selling points' in om diegenen te bereiken die graag alles van de wereld willen zien.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Overig nieuws

Toerisme Achtergronden
De meeste B&B-eigenaren verwachten een topzomer

Onlangs stelden we de lezers van Bed & Breakfast een vraag, die we ook op Instagram deelden. Op de vraag 'wordt deze zomer een topzomer voor Nederlandse B&B's?' kwamen veel reacties binnen. De uitslag is overduidelijk: bijna negentig procent van de respondenten geeft aan een topz ...

Achtergronden
Kameel belandt in zwembad B&B

Bij Bed & Breakfast De Zandhoef in Eersel stonden de eigenaren dinsdagochtend raar te kijken. Hun kameel, Petje, was in het zwembad beland. Tegenover Eindhovens Dagblad verklaarde eigenaar Bas Nijboer dat het dier 's nachts uit zijn verblijf was ontsnapt, waarna hij verdwaalde en in het zwem ...

Toerisme Achtergronden
Drie nieuwe vakantieparken voor Landal GreenParks

Landal GreenParks kondigt drie nieuwe vakantieparken aan. Het gaat om Landal Sallandse Heuvelrug bij Wierden (Twente), Landal De Brabantse Wal bij Bergen op Zoom (Brabant) en Landal Rockingham Forest in Groot-Brittannië. Met de aankondiging van deze uitbreidingen zet Landal GreenParks de ingeze ...

Branded Content
Coronavirus: Hoe komen we hier sterker uit?

De COVID 19 pandemie heeft een enorme economische crisis veroorzaakt. Nooit tevoren kromp de economie van Nederland zo sterk: volgens het CBS zo’n 8,5 procent in het tweede kwartaal 2020. De hotelsector was één van de zwaarst getroffen sectoren. De gemiddelde bezettingsgraad van ...

Achtergronden
Poll: wordt deze zomer een topzomer voor Nederlandse B&B's?

In iedere uitgave van Bed & Breakfast - en op deze website - delen we de resultaten van ons online onderzoek met de lezers. Dit keer willen we heel graag weten of jullie verwachten of deze zomer een toeristische topzomer wordt in je B&B. Waarom wel/niet? Alvast hartelijk dank voor je deelnam ...

Toerisme Achtergronden
Bijna 3 keer zoveel vakantiehuizen geboekt voor meivakantie 

Nederlanders trekken er in de aankomende meivakantie massaal op uit in eigen land, zo blijkt uit data van Belvilla. Ten opzichte van vorig jaar is het aantal geboekte vakantiehuizen in Nederland voor de meivakantie bijna verdrievoudigd. De stijging bedroeg 172 procent om precies te zijn. Ten opz ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: