Vier redenen waarom Instagram belangrijk is voor jouw bed & breakfast

16 mei 2017 | Roy Spijker

Online aanwezigheid is belangrijk, ook voor een bed & breakfast. Zelfs met een kleine B&B is het nog mogelijk om online groots te presteren. Want hoe actiever je op sociale media bent, hoe betrokkener de gast zich zal voelen met je bed & breakfast.

Instagram is een van die sociale media. Vorige week gaven we al zeven fotografietips om je online boekingen een boost te geven. Instagram is online kanaal waar foto's en video's een grote rol spelen. Het platform is een van het meest gemakkelijke social mediakanalen dat ingezet kan worden om de betrokkenheid met de gast te vergroten.

Dit zijn vier veelgestelde vragen over Instagram: 

1. Hoe kan Instagram mij helpen om online zichtbaarheid te vergroten?
De afgelopen paar jaar is Instagram uitgegroeid tot een van de grootste social media-platforms te wereld. Met name reizigers maken veel gebruik van Instagram. Als kleine bed and breakfast kun je Instagram inzetten om de unieke aspecten van jouw locatie en de omgeving te promoten als geheel. Gebruik een specifieke hashtag bij al je berichten, maar motiveer ook gasten om deze hashtag te gebruiken. Ook een leuke tip: ontwerp een fotospot die ideaal is voor 'selfies'.

2. Waarom is Instagram een effectieve marketingtool voor b&b's?
Instagram is belangrijk voor een bed & breakfast, omdat het je de mogelijk biedt om foto's en video's te laten zien van jouw property en van de bestemming waar deze in ligt. Veel mensen gebruiken Instagram om reisinspiratie op te doen, en ze vinden het fantastisch om afbeeldingen te zien van de mooiste locaties ter wereld. Je eigen gasten kunnen jouw bed & breakfast promoten door een officiële hashtag te gebruiken. Met een eigen Instagram-profiel kan je nieuwe gasten aantrekken, maar ook aan oude gasten laten zien wat er op dit moment speelt in jouw B&B. Zo vergroot je de betrokkenheid.

3. Hoe kan ik Instagram inzetten om mijn kamers te verhuren?
Instagram is het best in te zetten om het verhaal dat jij met jouw bed and breakfast wil vertellen. Gasten krijgen door het volgen van jouw Instagram-account een unieke inkijk in wat er zich dagelijks afspeelt op je B&B. Laat een foto zien van het ontbijt dat je iedere morgen maakt of van de persoon die gasten incheckt als ze arriveren. In de beschrijvingen van deze foto's kun je het hebben over aankomende acties of arrangementen die via de website zijn te boeken.

4. Waar moet de focus liggen op mijn Instagram-profiel?
Jouw Instagram-profiel moet het verhaal verhaal vertellen van jouw merk, maar ook potentiële gasten ervan overtuigen dat ze bij jou moeten boeken. Focus je daarom op de unieke kenmerken van jouw B&B en vertel het verhaal hierachter. Vertel persoonlijke informatie over de personen die werkzaam zijn in jouw property of vertel een anekdote over de regio waarin de B&B zich bevindt. De Instagrampagina moet reizigers inspireren om te gaan reizen naar het gebied waar jouw bed & breakfast in ligt en moet er uiteindelijk voor zorgen dat deze reizigers bij jou gaan boeken. Zet je eigen authenticiteit en 'unique selling points' in om diegenen te bereiken die graag alles van de wereld willen zien.

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Hotel Achtergronden
Onderzoek hygiëne in hotels: vijfsterrenhotels viezer dan driesterrenhotels

Of het nu voor een familievakantie of een zakenreis is, de kans is groot dat je in de toekomst in een hotel verblijft. Hoewel je bepaalde aspecten van de accommodatie kunt aanpassen, blijft één factor buiten je controle: het aantal ziektekiemen op de kamer. Hoe 'bacteriebeladen' zijn hotelkam...

Achtergronden
Sommige hotels laten geen geleidehonden toe

Mensen met een functionele of psychische beperking kunnen met de hulp van een geleidehond zelf boodschappen doen, naar de dokter gaan of een uitje ondernemen. Ondanks de wettelijke bepaling dat een geleidehond altijd welkom is, geeft veertig procent van de geleidehondgebruikers aan het afgelopen jaa...

Internationaal Tech
Robots ontslagen bij Japans robothotel

Het Japanse hotel Henn-na heeft de helft van haar 243 robotwerknemers de deur gewezen, zo meldt The Wall Street Journal. Dit gebeurde nadat bleek dat de robots juist zorgden voor meer menselijke arbeid in het hotel, in plaats van minder werk(druk) voor de menselijke personeelsleden. In de Amerika...

Awards Booking.com Internationaal
Rust is meest gastvriendelijke bestemming van Duitsland

Vorige week heeft Booking.com voor de zevende keer de 'Guest Review Awards' vergeven. Niet alleen accommodaties maakten kans op zo'n award, voor het eerst werden ook overzichten gepresenteerd van de meest gastvriendelijke plaatsen per land. In Duitsland eindigde Rust, de thuishaven van E...

Hotel Achtergronden
De turndownservice in hotels en B&B's is goud waard

De turn down service (of turndownservice) is een essentieel onderdeel van de gastenbeleving in hotels, B&B's en zelfs in sommige Airbnb properties. Het zal wellicht niet lang meer duren totdat ook vakantieparken de turn down service, zoals we die in hotels kennen, uitbreiden. Onder deze serv...

Koffie & thee Achtergronden
Onderzoek prijsontwikkeling koffie en thee in lunchrooms

De prijsontwikkeling van koffie en thee binnen lunchrooms is nog vrijwel nooit onderzocht. Daarom deed de redactie van vakblad Lunchroom zelf een onderzoekje naar de prijsontwikkeling gedurende de afgelopen twee jaar en daarbij keken zij ook nog verder terug, naar het jaar 2001 om precies te zijn. I...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: