Vier redenen waarom Instagram belangrijk is voor jouw bed & breakfast

16 mei 2017 | Roy Spijker

Online aanwezigheid is belangrijk, ook voor een bed & breakfast. Zelfs met een kleine B&B is het nog mogelijk om online groots te presteren. Want hoe actiever je op sociale media bent, hoe betrokkener de gast zich zal voelen met je bed & breakfast.

Instagram is een van die sociale media. Vorige week gaven we al zeven fotografietips om je online boekingen een boost te geven. Instagram is online kanaal waar foto's en video's een grote rol spelen. Het platform is een van het meest gemakkelijke social mediakanalen dat ingezet kan worden om de betrokkenheid met de gast te vergroten.

Dit zijn vier veelgestelde vragen over Instagram: 

1. Hoe kan Instagram mij helpen om online zichtbaarheid te vergroten?
De afgelopen paar jaar is Instagram uitgegroeid tot een van de grootste social media-platforms te wereld. Met name reizigers maken veel gebruik van Instagram. Als kleine bed and breakfast kun je Instagram inzetten om de unieke aspecten van jouw locatie en de omgeving te promoten als geheel. Gebruik een specifieke hashtag bij al je berichten, maar motiveer ook gasten om deze hashtag te gebruiken. Ook een leuke tip: ontwerp een fotospot die ideaal is voor 'selfies'.

2. Waarom is Instagram een effectieve marketingtool voor b&b's?
Instagram is belangrijk voor een bed & breakfast, omdat het je de mogelijk biedt om foto's en video's te laten zien van jouw property en van de bestemming waar deze in ligt. Veel mensen gebruiken Instagram om reisinspiratie op te doen, en ze vinden het fantastisch om afbeeldingen te zien van de mooiste locaties ter wereld. Je eigen gasten kunnen jouw bed & breakfast promoten door een officiële hashtag te gebruiken. Met een eigen Instagram-profiel kan je nieuwe gasten aantrekken, maar ook aan oude gasten laten zien wat er op dit moment speelt in jouw B&B. Zo vergroot je de betrokkenheid.

3. Hoe kan ik Instagram inzetten om mijn kamers te verhuren?
Instagram is het best in te zetten om het verhaal dat jij met jouw bed and breakfast wil vertellen. Gasten krijgen door het volgen van jouw Instagram-account een unieke inkijk in wat er zich dagelijks afspeelt op je B&B. Laat een foto zien van het ontbijt dat je iedere morgen maakt of van de persoon die gasten incheckt als ze arriveren. In de beschrijvingen van deze foto's kun je het hebben over aankomende acties of arrangementen die via de website zijn te boeken.

4. Waar moet de focus liggen op mijn Instagram-profiel?
Jouw Instagram-profiel moet het verhaal verhaal vertellen van jouw merk, maar ook potentiële gasten ervan overtuigen dat ze bij jou moeten boeken. Focus je daarom op de unieke kenmerken van jouw B&B en vertel het verhaal hierachter. Vertel persoonlijke informatie over de personen die werkzaam zijn in jouw property of vertel een anekdote over de regio waarin de B&B zich bevindt. De Instagrampagina moet reizigers inspireren om te gaan reizen naar het gebied waar jouw bed & breakfast in ligt en moet er uiteindelijk voor zorgen dat deze reizigers bij jou gaan boeken. Zet je eigen authenticiteit en 'unique selling points' in om diegenen te bereiken die graag alles van de wereld willen zien.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Overig nieuws

Toerisme Achtergronden
De top 10 van de meest gezochte kleinere Nederlandse bestemmingen

Een jaar na het begin van de pandemie houdt de reislust niet op: ondanks de aanhoudende reisbeperkingen blijven Nederlanders het web raadplegen om informatie te vinden over de bestemmingen die zij graag willen bezoeken; waaronder ook kleinere steden en dorpen. Wat zijn populaire kleinere bestemmi ...

Achtergronden
Bed & Breakfast op tv: Drenthe en Overijssel

Vandaag, op 16 april, zendt MAX om 20.30 uur op NPO 1 aflevering 4 uit van Bed & Breakfast. In het programma testen enthousiaste b&b-houders elkaars onderneming. De gasten mogen zelf bepalen wat zij hun verblijf waard vinden. Deze week logeren de ondernemers in de provincies Drenthe en Overi ...

Interview Longread
Mens, Bedrijf & Visie: Peter Hein van Mulligen (CBS)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van Bed & Breakfast vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een ge ...

Toerisme Achtergronden
Oasis Parcs verandert naam in Oasis Premium Resorts

Het premium merk Oasis Parcs gaat verder onder de naam Oasis Premium Resorts. De nieuwe naam sluit beter aan bij het portfolio van uitsluitend luxe resorts met 4- en 5-sterren hotelfaciliteiten. De exploitant van luxe vakantieresorts beheert momenteel zeven resorts in Nederland, Curaçao, Oost ...

Achtergronden
Bed & Breakfast op tv: Groningen, Drenthe en Friesland

Op vrijdag 9 april om 20.30 uur op NPO 1 zendt MAX een gloednieuwe aflevering van Bed & Breakfast uit. In het programma testen enthousiaste b&b-houders elkaars onderneming. De gasten mogen zelf bepalen wat zij hun verblijf waard vinden. Welke b&b wordt als beste beoordeeld? Deze week rei ...

Achtergronden Tech
We onderzochten het: vrijwel alle B&B's gebruiken een online reserveringssysteem

Onlangs stelden we de lezers van Bed & Breakfast een vraag. Op de vraag 'gebruik je een online reserveringssysteem in je B&B?' kwamen veel reacties binnen. De uitslag is overduidelijk: maar liefst 95,5 procent van de respondenten gebruikt een online reserveringssysteem. Hieronder ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: