Vijf twitter-tips voor b&b's

7 juni 2017 | Roy Spijker

Online aanwezigheid is belangrijk, ook voor een bed & breakfast. Zelfs met een kleine B&B is het nog mogelijk om groots te presteren. Hoe actiever je op sociale media bent, hoe betrokkener de gast zich zelf voelen met je bed & breakfast.

Eerder gaven we al vier tips hoe je instagram in kan zetten voor jouw bed & breakfast. Deze keer richten we ons op Twitter. 

Vijf veelgestelde vragen over Twitter:

1.Hoe kan Twitter de zichtbaarheid en bekendheid van mijn merk vergroten?
Twitter is een van de meest sterke sociale media die er beschikbaar zijn. Dit komt omdat er wereldwijd maandelijk 328 miljoen actieve gebruikers zijn. Uit een onderzoek blijkt dat ongeveer 150 miljoen twitteraars het platform gebruiken om betrokken te zijn met hun favoriete merken. Als je als bed & breakfast actief bent op Twitter, ben je veel beter in staat om onder de aandacht te komen van de twitteraars die interesse hebben in reizen.

2. Waarom is Twitter een effectieve marketingtool voor kleine b&b's?
Twitter kan op meerdere manieren ingezet worden om je bed & breakfast te promoten. Met korte boodschappen van 140 karakters kan je mensen naar je website leiden, je nieuwste blog promoten en volgens van informatie voorzien over kortingen en deals. Het is verstandig om een tone-of-voice te hanteren en die constant te gebruiken wanneer je iets naar buiten communiceert via Twitter.

3. Hoe kan Twitter voor meer boekingen zorgen?
Als onderdeel van een social media-strategie, kan twitter mensen naar je website leiden om zo de conversion rate te vergroten. De beste manier om dit te doen is door exlusieve aanbiedingen te tweeten. Dit enthousiasmeert de lezer en dwingt potentiële gasten om snel een boeking te maken. Zorg er voor dat je website daarom ook geschikt is voor mobiel gebruik, aangezien bijna 60 procent van de twitteraars mobiel actief en waarschijnlijk via een smartphone op je site terecht komt.

4. Welke features van Twitter kan ik gebruiken?
Een van de beste manieren waarop Twitter kan worden ingezet, is om de tevredenheid van gasten te controleren. Door met hashtags te werken kan je gesprekken aangaan met mensen die bij jou in de regio aan het reizen zijn. Door met een gast te helpen op Twitter, laat je niet alleen aan hem of haar zien dat je er bent om te helpen, maar ook alle andere miljoenen twitteraars zien dat jij gastevredenheid hoog in het vaandel hebt staan. 

5. Waar moet de focus liggen op de Twitter-pagina van mijn B&B?
De Twitter-pagina van je bed & breakfast moet een voor een groot gedeelte een service-platform worden voor je merk. Waar Facebook en Instragram voor een groot gedeelte ingezet kunnen worden om je B&B visueel onder de aandacht te brengen, is Twitter met name een platform om te laten zien dat je verbonden bent met je gasten. Reizigers weten dat ze voor vragen via Twitter terecht kunnen bij merken, en ze verwachten dan ook een reactie. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Booking.com OTA's
Booking.com kondigt verbeterde BookingButton aan

Booking.com kondigt de wereldwijde lancering van de nieuwe en verbeterde BookingButton aan. De nieuwste versie van de stand-alone online booking engine van het bedrijf is ontwikkeld en uitgegeven door BookingSuite. Dit is een afdeling binnen Booking.com die gespecialiseerd is in software-oplossingen...

Achtergronden Internationaal
Hotelgasten werden in het geheim begluurd in dit hotel

Wel 1600 hotelgasten zijn begluurd door mensen die 45 dollar per maand betaalden om in realtime mee te kijken naar wat er op de bewuste hotelkamers van argeloze toeristen in Zuid-Korea gebeurde. In stopcontacten De camera's waren in het geheim geplaatst in de hotelkamers van het hotel. Ze ...

Interview Longread
Ilja Leonard Pfeijffer: "Airbnb moet verboden worden, in de hotellerie schuilt de oplossing"

Ilja Leonard Pfeijffer is de auteur van de besteller-roman ‘Grand Hotel Europa’. Begin deze week werd bekend dat de naam van de schrijver prijkt op de shortlist van de Libris Literatuur Prijs 2019. Dit is de meest belangrijke prijs voor een Nederlandse literaire roman en de winnaar ontva...

Interview Longread
Automatisering voor je B&B: geen dubbele boekingen meer

Een robot die het bed opmaakt is er nog niet, maar een programma dat dubbele boekingen voorkomt wel. Steeds meer bed & breakfasts schakelen over op een professioneel reserveringssysteem, die hun agenda up-to-date houdt. Maar is deze hotelsoftware wel rendabel voor kleine bedrijven? Vroeger we...

Advertorial
Let’s talk sleep! Stappenplan voor het juiste bed in uw Bed & Breakfast

Na een lange dag genieten van uw favoriete stad en een heerlijk etentje wandelt u terug naar uw Bed & Breakfast. Eenmaal in uw kamer aangekomen, kijkt u nog eens rond. Wat is het eigenlijk een mooie Bed & Breakfast! En na zo’n dag als deze ziet het bed er nog beter uit bij het inchecke...

Economie KHN
Oproep KHN voor Provinciale Staten-verkiezingen: voorkom overaanbod horeca

De afgelopen tien jaar nam het aantal horecazaken in Nederland explosief toe. Het aantal groeide met 13 procent naar ruim 43000 zaken. KHN is blij met deze ontwikkeling en ziet ook voor de toekomst nog ruimte voor extra horeca. Maar in steeds meer binnensteden ontstaat overaanbod van horeca, vooral ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Columns B&B Logement No5
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: