Vijf twitter-tips voor b&b's

7 juni 2017 | Roy Spijker

Online aanwezigheid is belangrijk, ook voor een bed & breakfast. Zelfs met een kleine B&B is het nog mogelijk om groots te presteren. Hoe actiever je op sociale media bent, hoe betrokkener de gast zich zelf voelen met je bed & breakfast.

Eerder gaven we al vier tips hoe je instagram in kan zetten voor jouw bed & breakfast. Deze keer richten we ons op Twitter. 

Vijf veelgestelde vragen over Twitter:

1.Hoe kan Twitter de zichtbaarheid en bekendheid van mijn merk vergroten?
Twitter is een van de meest sterke sociale media die er beschikbaar zijn. Dit komt omdat er wereldwijd maandelijk 328 miljoen actieve gebruikers zijn. Uit een onderzoek blijkt dat ongeveer 150 miljoen twitteraars het platform gebruiken om betrokken te zijn met hun favoriete merken. Als je als bed & breakfast actief bent op Twitter, ben je veel beter in staat om onder de aandacht te komen van de twitteraars die interesse hebben in reizen.

2. Waarom is Twitter een effectieve marketingtool voor kleine b&b's?
Twitter kan op meerdere manieren ingezet worden om je bed & breakfast te promoten. Met korte boodschappen van 140 karakters kan je mensen naar je website leiden, je nieuwste blog promoten en volgens van informatie voorzien over kortingen en deals. Het is verstandig om een tone-of-voice te hanteren en die constant te gebruiken wanneer je iets naar buiten communiceert via Twitter.

3. Hoe kan Twitter voor meer boekingen zorgen?
Als onderdeel van een social media-strategie, kan twitter mensen naar je website leiden om zo de conversion rate te vergroten. De beste manier om dit te doen is door exlusieve aanbiedingen te tweeten. Dit enthousiasmeert de lezer en dwingt potentiële gasten om snel een boeking te maken. Zorg er voor dat je website daarom ook geschikt is voor mobiel gebruik, aangezien bijna 60 procent van de twitteraars mobiel actief en waarschijnlijk via een smartphone op je site terecht komt.

4. Welke features van Twitter kan ik gebruiken?
Een van de beste manieren waarop Twitter kan worden ingezet, is om de tevredenheid van gasten te controleren. Door met hashtags te werken kan je gesprekken aangaan met mensen die bij jou in de regio aan het reizen zijn. Door met een gast te helpen op Twitter, laat je niet alleen aan hem of haar zien dat je er bent om te helpen, maar ook alle andere miljoenen twitteraars zien dat jij gastevredenheid hoog in het vaandel hebt staan. 

5. Waar moet de focus liggen op de Twitter-pagina van mijn B&B?
De Twitter-pagina van je bed & breakfast moet een voor een groot gedeelte een service-platform worden voor je merk. Waar Facebook en Instragram voor een groot gedeelte ingezet kunnen worden om je B&B visueel onder de aandacht te brengen, is Twitter met name een platform om te laten zien dat je verbonden bent met je gasten. Reizigers weten dat ze voor vragen via Twitter terecht kunnen bij merken, en ze verwachten dan ook een reactie. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Overig nieuws

Columns Blog
Column: lang leve Google

Afgelopen week hadden wij gasten die graag een veganistisch ontbijt wilden. Oei, daar moet je je toch even in verdiepen. Een half uurtje googelen op internet doet echter wonderen. En uiteindelijk bleek het ook nog eens mee te vallen. De appeltaartjes die bij aankomst altijd klaarstaan konden met een...

Achtergronden Tech
Gen Z: sociale media belangrijkste inspiratiebron voor vakantiebestemming

Er wordt veel gespeculeerd over Generatie Z en het gebruik van sociale media. Zijn Gen Z’ers het al zat? Delen ze nog steeds content? Zijn ze echt zo afhankelijk van influencers? Nieuw onderzoek van Booking.com wijst uit dat, alhoewel Gen Z-reizigers visueel ingesteld zijn, hun vakantiekeuzes ...

Events Achtergronden
Mindervalidenhotel op Zwarte Cross

Het wordt dit jaar voor 20 tot 25 mindervaliden mogelijk om de Zwarte Cross maximaal te beleven. De 33-jarige Rick Brink uit Hardenberg is maandag 17 juni in het KRO-NCRV programma Minister van Gehandicaptenzaken verkozen tot de eerste minister van Gehandicaptenzaken van Nederland en zal MIVA Las Ve...

Economie Achtergronden
Prijzen hotels, restaurants en voedingsmiddelen in Nederland hoger dan Europees gemiddelde

Van de vijf meestbezochte vakantielanden is Spanje het voordeligst voor vakantiegangers die zelf de boodschappen doen. In Spanje zijn de prijzen voor voeding 4 procent lager dan gemiddeld in de Europese Unie. In Nederland liggen deze prijzen 1,1 procent boven dit gemiddelde. Dat meldt het CBS op bas...

Achtergronden
Hospitality-terminologie: wat is een aparthotel eigenlijk?

Wat is een aparthotel? Er zijn tegenwoordig veel verschillende soorten accommodaties te boeken via de welbekende OTA's en andere kanalen. Natuurlijk is de klassieke hotelkamer er daar één van, maar niet alleen gezinnen weten hun weg naar aparthotels te vinden, maar ook zakelijke re...

Achtergronden Financieel
Startende ondernemer in de horeca: is de btw-aangifte al vakantieklaar?

De zomervakantie is in een deel van Nederland officieel gestart. Ook veel startende ondernemers gaan er binnenkort tussenuit. Voor hen is het belangrijk om naast alle vakantievoorbereidingen ook te zorgen dat zij uiterlijk woensdag 31 juli de btw-aangifte en -betaling over het tweede kwartaal indien...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Lees Nu
Columns B&B Logement No5
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: