Vijf twitter-tips voor b&b's

7 juni 2017 | Roy Spijker

Online aanwezigheid is belangrijk, ook voor een bed & breakfast. Zelfs met een kleine B&B is het nog mogelijk om groots te presteren. Hoe actiever je op sociale media bent, hoe betrokkener de gast zich zelf voelen met je bed & breakfast.

Eerder gaven we al vier tips hoe je instagram in kan zetten voor jouw bed & breakfast. Deze keer richten we ons op Twitter. 

Vijf veelgestelde vragen over Twitter:

1.Hoe kan Twitter de zichtbaarheid en bekendheid van mijn merk vergroten?
Twitter is een van de meest sterke sociale media die er beschikbaar zijn. Dit komt omdat er wereldwijd maandelijk 328 miljoen actieve gebruikers zijn. Uit een onderzoek blijkt dat ongeveer 150 miljoen twitteraars het platform gebruiken om betrokken te zijn met hun favoriete merken. Als je als bed & breakfast actief bent op Twitter, ben je veel beter in staat om onder de aandacht te komen van de twitteraars die interesse hebben in reizen.

2. Waarom is Twitter een effectieve marketingtool voor kleine b&b's?
Twitter kan op meerdere manieren ingezet worden om je bed & breakfast te promoten. Met korte boodschappen van 140 karakters kan je mensen naar je website leiden, je nieuwste blog promoten en volgens van informatie voorzien over kortingen en deals. Het is verstandig om een tone-of-voice te hanteren en die constant te gebruiken wanneer je iets naar buiten communiceert via Twitter.

3. Hoe kan Twitter voor meer boekingen zorgen?
Als onderdeel van een social media-strategie, kan twitter mensen naar je website leiden om zo de conversion rate te vergroten. De beste manier om dit te doen is door exlusieve aanbiedingen te tweeten. Dit enthousiasmeert de lezer en dwingt potentiële gasten om snel een boeking te maken. Zorg er voor dat je website daarom ook geschikt is voor mobiel gebruik, aangezien bijna 60 procent van de twitteraars mobiel actief en waarschijnlijk via een smartphone op je site terecht komt.

4. Welke features van Twitter kan ik gebruiken?
Een van de beste manieren waarop Twitter kan worden ingezet, is om de tevredenheid van gasten te controleren. Door met hashtags te werken kan je gesprekken aangaan met mensen die bij jou in de regio aan het reizen zijn. Door met een gast te helpen op Twitter, laat je niet alleen aan hem of haar zien dat je er bent om te helpen, maar ook alle andere miljoenen twitteraars zien dat jij gastevredenheid hoog in het vaandel hebt staan. 

5. Waar moet de focus liggen op de Twitter-pagina van mijn B&B?
De Twitter-pagina van je bed & breakfast moet een voor een groot gedeelte een service-platform worden voor je merk. Waar Facebook en Instragram voor een groot gedeelte ingezet kunnen worden om je B&B visueel onder de aandacht te brengen, is Twitter met name een platform om te laten zien dat je verbonden bent met je gasten. Reizigers weten dat ze voor vragen via Twitter terecht kunnen bij merken, en ze verwachten dan ook een reactie. 

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Hotel Achtergronden
Onderzoek hygiëne in hotels: vijfsterrenhotels viezer dan driesterrenhotels

Of het nu voor een familievakantie of een zakenreis is, de kans is groot dat je in de toekomst in een hotel verblijft. Hoewel je bepaalde aspecten van de accommodatie kunt aanpassen, blijft één factor buiten je controle: het aantal ziektekiemen op de kamer. Hoe 'bacteriebeladen' zijn hotelkam...

Achtergronden
Sommige hotels laten geen geleidehonden toe

Mensen met een functionele of psychische beperking kunnen met de hulp van een geleidehond zelf boodschappen doen, naar de dokter gaan of een uitje ondernemen. Ondanks de wettelijke bepaling dat een geleidehond altijd welkom is, geeft veertig procent van de geleidehondgebruikers aan het afgelopen jaa...

Internationaal Tech
Robots ontslagen bij Japans robothotel

Het Japanse hotel Henn-na heeft de helft van haar 243 robotwerknemers de deur gewezen, zo meldt The Wall Street Journal. Dit gebeurde nadat bleek dat de robots juist zorgden voor meer menselijke arbeid in het hotel, in plaats van minder werk(druk) voor de menselijke personeelsleden. In de Amerika...

Awards Booking.com Internationaal
Rust is meest gastvriendelijke bestemming van Duitsland

Vorige week heeft Booking.com voor de zevende keer de 'Guest Review Awards' vergeven. Niet alleen accommodaties maakten kans op zo'n award, voor het eerst werden ook overzichten gepresenteerd van de meest gastvriendelijke plaatsen per land. In Duitsland eindigde Rust, de thuishaven van E...

Hotel Achtergronden
De turndownservice in hotels en B&B's is goud waard

De turn down service (of turndownservice) is een essentieel onderdeel van de gastenbeleving in hotels, B&B's en zelfs in sommige Airbnb properties. Het zal wellicht niet lang meer duren totdat ook vakantieparken de turn down service, zoals we die in hotels kennen, uitbreiden. Onder deze serv...

Koffie & thee Achtergronden
Onderzoek prijsontwikkeling koffie en thee in lunchrooms

De prijsontwikkeling van koffie en thee binnen lunchrooms is nog vrijwel nooit onderzocht. Daarom deed de redactie van vakblad Lunchroom zelf een onderzoekje naar de prijsontwikkeling gedurende de afgelopen twee jaar en daarbij keken zij ook nog verder terug, naar het jaar 2001 om precies te zijn. I...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: