De dagen van het klassieke reisbeleid zijn geteld

30 oktober 2018 | Thijs Jacobs

Hedendaagse zakenreizigers zijn niet geïnteresseerd in beleidsdocumenten. Ze boeken gemakkelijk buiten het reisbeleid om en zien geen reden om de regels te volgen. Toch vertrouwen bedrijven op hun reisbeleid om het meeste uit hun reisbudget te halen en ervoor te zorgen dat reizigers veilig kunnen reizen. Hoe overwinnen zakelijke travelmanagers die uitdaging?

Gepersonaliseerd reisbeleleid

Door het huidige statische en vooraf gedefinieerde reisbeleid te vervangen door een dynamisch, intuïtief en gepersonaliseerd reisbeleid. BCD’s nieuwe paper Emerging technology and travel management: Policy legt uit hoe opkomende technologieën daarbij kunnen helpen.

Travelmanagers

"De dagen van het klassieke reisbeleid zijn geteld. We zien nu al de invloed van nieuwe technologieën op het reisbeleid. Travelmanagers kunnen zakenreizigers bijvoorbeeld stimuleren om zich aan het reisbeleid te houden via meer dynamische, flexibele, intuïtieve en gepersonaliseerde methodes", zegt Mike Eggleton, Senior Manager Analytics and Research bij BCD Travel. "Deze paper legt duidelijk uit wat het verband is tussen digitale technologie en zakenreismanagement, en hoe we verwachten dat het de zakenreisindustrie de komende maanden en jaren zal beïnvloeden."

De Policy paper is de tweede publicatie van BCD’s zesdelige Inform-serie. Elke paper onderzoekt de gevolgen van blockchain, Internet of Things, virtuele realiteit, machine learning, chatbots en artificial intelligence op de zes kernonderdelen van zakenreismanagement.

Technologie

De Policy paper legt uit hoe travelmanagers die technologieën kunnen inzetten om het reisbeleid te optimaliseren. Dat betekent zakenreizigers in de juiste richting sturen om tegelijkertijd besparingen, veiligheid, kwaliteit, consistentie en het welzijn te vergroten. Het laat ook zien hoe de huidige aanpak van het reisbeleid verschilt van de toekomstige technologie-gedreven aanpak. Verder gaat de paper ook in op de uitdagingen van deze technologieën, zoals naleving van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG of GDPR in het Engels).

Wat staat er nog meer in de paper?

Duidelijke definities van elke onderzochte technologie en wat ze in de praktijk betekenen.

Een ‘checklist voor travelmanagers’ met tips over hoe de technologieën te benaderen, een overzicht van de ontwikkelingen te behouden en ze te implementeren.

Hoe de technologie kan worden gebruikt om naleving te verbeteren, risico’s te verminderen, en tijd en geld te besparen.

Een tijdlijn die de evolutie van het reisbeleid door technologie weergeeft.

De derde paper in de Inform-serie richt zich op communicatie en komt in december uit. Ga naar www.bcdtravel.com/inform en meld je aan voor onze Move newsletter om alle zes papers die in 2018 en de loop van 2019 verschijnen te ontvangen.

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Hotel Achtergronden
Onderzoek hygiëne in hotels: vijfsterrenhotels viezer dan driesterrenhotels

Of het nu voor een familievakantie of een zakenreis is, de kans is groot dat je in de toekomst in een hotel verblijft. Hoewel je bepaalde aspecten van de accommodatie kunt aanpassen, blijft één factor buiten je controle: het aantal ziektekiemen op de kamer. Hoe 'bacteriebeladen' zijn hotelkam...

Achtergronden
Sommige hotels laten geen geleidehonden toe

Mensen met een functionele of psychische beperking kunnen met de hulp van een geleidehond zelf boodschappen doen, naar de dokter gaan of een uitje ondernemen. Ondanks de wettelijke bepaling dat een geleidehond altijd welkom is, geeft veertig procent van de geleidehondgebruikers aan het afgelopen jaa...

Internationaal Tech
Robots ontslagen bij Japans robothotel

Het Japanse hotel Henn-na heeft de helft van haar 243 robotwerknemers de deur gewezen, zo meldt The Wall Street Journal. Dit gebeurde nadat bleek dat de robots juist zorgden voor meer menselijke arbeid in het hotel, in plaats van minder werk(druk) voor de menselijke personeelsleden. In de Amerika...

Awards Booking.com Internationaal
Rust is meest gastvriendelijke bestemming van Duitsland

Vorige week heeft Booking.com voor de zevende keer de 'Guest Review Awards' vergeven. Niet alleen accommodaties maakten kans op zo'n award, voor het eerst werden ook overzichten gepresenteerd van de meest gastvriendelijke plaatsen per land. In Duitsland eindigde Rust, de thuishaven van E...

Hotel Achtergronden
De turndownservice in hotels en B&B's is goud waard

De turn down service (of turndownservice) is een essentieel onderdeel van de gastenbeleving in hotels, B&B's en zelfs in sommige Airbnb properties. Het zal wellicht niet lang meer duren totdat ook vakantieparken de turn down service, zoals we die in hotels kennen, uitbreiden. Onder deze serv...

Koffie & thee Achtergronden
Onderzoek prijsontwikkeling koffie en thee in lunchrooms

De prijsontwikkeling van koffie en thee binnen lunchrooms is nog vrijwel nooit onderzocht. Daarom deed de redactie van vakblad Lunchroom zelf een onderzoekje naar de prijsontwikkeling gedurende de afgelopen twee jaar en daarbij keken zij ook nog verder terug, naar het jaar 2001 om precies te zijn. I...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: