Rust is meest gastvriendelijke bestemming van Duitsland

16 januari 2019 | Thijs Jacobs

Vorige week heeft Booking.com voor de zevende keer de 'Guest Review Awards' vergeven. Niet alleen accommodaties maakten kans op zo'n award, voor het eerst werden ook overzichten gepresenteerd van de meest gastvriendelijke plaatsen per land. In Duitsland eindigde Rust, de thuishaven van Europa-Park, op de eerste plaats, nog vóór Berlijn, Hamburg en München.

Nu ook bestemmingen in het overzicht

Op het boekingsplatform Booking.com worden dagelijks meer dan 1,5 miljoen overnachtingen geboekt. Gasten krijgen na hun verblijf een uitnodiging een review achter te laten. Eens per jaar maakt Booking.com hiervan een overzicht. Accommodaties maken dan kans op een 'Guest Review Award', maar voor het eerst werden ook bestemmingen in het zonnetje gezet. Van alle Duitse bestemmingen kregen relatief de meeste accommodaties in het plaatsje Rust een positieve beoordeling.

Rust  is een gemeente in de Duitse deelstaat Baden-Württemberg. Het voormalige vissersdorpje telde per 1 augustus 2018 4.444 inwoners. In de gemeente is ook het grootste attractiepark van Duitsland gevestigd. Europa-Park telt zelf vijf themahotels en een Camp Resort. Roland Mack, directeur/eigenaar van Europa-Park: "Dit is een bijzondere uitslag die het uitstekende aanbod aan overnachtingsmogelijkheden in Rust onderstreept. Samen met de gemeente zijn we dan ook zeer blij met dit resultaat. In het voorjaar opent Europa-Park het zesde themahotel. Hotel "Krønasår" is gebaseerd op het thema van een natuurkundig museum en zal eind mei de eerste gasten begroeten. We vertrouwen erop dat dit hotel samen met het nieuwe waterpark wat eind van het jaar zal openen, ook in de toekomst zal bijdragen aan dit succes."

Europa-Park is in 2019 geopend van 6 april tot en met 3 november, dagelijks van 9.00 tot 18.00 uur maar blijft langer open op hoogseizoensdagen. Meer informatie over Europa-Park en de nieuwigheden zijn terug te vinden in de nieuwe brochure welke op te vragen is via europapark.de/aanvraag

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden Tech
E-mailmarketing: gouden marketinginstrument voor de horeca

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Opening Bed&Breakfast
Amersfoortse lunchroomeigenaar gaat B&B openen

Eén van de meest uitgesproken horecaondernemers in Amersfoort, Dirk-Jan Stip van lunchzaak Coffee Corazon, gaat een B&B openen. Volgens hem sluit het huidige hotelaanbod niet aan bij het karakter van de stad. “De binnenstad van Amersfoort is zo leuk en gezellig, zo uniek… Maa...

Columns Blog
Column: B&B-eigenaar zijn is een solistisch beroep

Misschien had ik vier jaar geleden toch wel een iets te romantisch beeld van het runnen van een B&B. Ik zou vooral veel vrijheid hebben om mijn eigen werk te organiseren en stiekem vertaalde ik dat ook wel naar het hebben van veel vrije tijd. Zo zou ik eindelijk tijd hebben om te tuinieren. Een ...

Economie Duurzaamheid Ondernemen
Overheid biedt circulaire ondernemers hulp

Ondernemers die werk maken van een economie zonder afval en vol goede ideeën zitten, krijgen extra hulp bij de uitvoering van hun plannen. Deze hulp moet ervoor zorgen dat circulaire ondernemers sneller doorbreken. Hiervoor slaan de ov...

Achtergronden Advertorial
Teaching Hotel Château Bethlehem: een unieke leeromgeving

‘Wakker worden in een unieke praktische trainingsomgeving’, wat betekent dat? Teaching Hotel Château Bethlehem wordt gerund door studenten. Zij vervullen de rol van gastheer, gastvrouw èn manager. Blycolin interviewde directeur Harpert van Seggelen over dit unieke kasteelhot...

Columns Interview Longread
Etiquette-misser: ''Ga er nooit vanuit dat de heer betaalt''

Anne-Marie van Leggelo is expert op het gebied van etiquette. Ze brengt ons graag de fijne kneepjes van haar vak bij. Dit keer behandelen we het onderwerp ‘omgangsvormen en upselling’. Lastige materie, want je begeeft je op glad ijs, waarbij je etiquette en commercie op een fijne manier ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang maandelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: